събота, 29 септември 2012 г.

Младите пристават на имамите, недоволни от наркотиците и разврата в Западния свят


Масово помохамеданчване е обхванало България в последните години, отчитат религиозни спецове. Истината лъсна наскоро заради скандалите около съдебния процес срещу имами в Пазарджик, които са обвинени във връзки с радикални ислямистки групировки. Вместо новината да разбуни духовете у нас, се оказва, че все повече нашенци застават на страната на исляма и настояват мохамеданите и техните духовни водачи най-сетне да бъдат оставени на мира. 

 (на снимката: Джамията "Баня Баши", София)

По-голямата част от обществените защитници на Аллах са всъщност млади християни, и то от големите градове, а не от традиционно турските селища в Източна България, установи разследване на „Всеки ден“. Те обаче са омерзени от бездействието на владиците и скандалите в Българската православна църква и затова се обръщат към исляма.
Решението да се помохамеданчат е обосновано от доста силни и конкретни мотиви. „Да сте чували някой поп освен отец Иван да се грижи за бедните, сираците, болните? Християнските владици са напълно абдикирали от задължението да възпитават морал у хората. Те си живеят пребогато и в разкош и дори не познават миряните. На погребението на дядо ми попът 6 пъти си вдигна телефона, докато четеше опелото“, отсича 29-годишната Гергана Георгиева от София.
Момичето е една от многото млади българки с висше образование, работа и добър социален статус, които напоследък масово приемат исляма. Бум на помохамеданчване на млади жени има в София, Пловдив и Бургас, разказва още тя. Гергана участва в общност от свои посестрими, които съвсем сами в някакъв момента от живота си за пристъпили прага на джамията и са поискали Аллах да ги води по пътя им занапред.
Течението сред младите и новите общности от български християни, приели исляма, не е изненада за теолозите. През 2011 г. над 100 000 пълнолетни, изповядващи друга религия, са станали последователи на Аллах, в това число е и балдъзата на Тони Блеър. В Дания са около 4000, като повечето от тях са жени, 80% под 30 г.. В  Швеция новите мохамедани са 5000, в Германия броят им е 20 000, в Испания – 50 000, във франция – 70 000, повечето от тях жени. Причините за всички тях е отсъствието на духовни водачи в църквата и те в 80 процента от случаите са млади жени под 30 години.
Младите хора, които се отказват от християнството, всъщност се бунтуват срещу дрогата, алкохола и сексуалната свобода, които съсипват западните общества. Според европейските изследвания нуждата от духовни ценности и скъсване с материалистичната и консуматорската култура тласка младите хора към исляма.
„Имамите обаче знаят поименно всеки свой последовател в селото или града. Срещат се с него всяка седмица, обикалят по къщите, питат кой се нуждае от помощ. Ако някой от общността е в трудно положение, имамът ги събира и всички се вдигат да помагат. Ето защо няма да прочетете, че турчин е убил баба си или изнасилил дъщеря си, както правят всеки ден българите“, разказва посестримата на Гергана Иванина Петкова. Тя пък е от Бургас и, преди да приеме исляма, не познава никой представител на тази религия. Прочита Корана и намира отговорите за живота, които винаги е търсила, а после съобщава на близките си, че ще се помохамеданчи. Родителите й обаче подкрепят решението, въпреки че цял живот се молят пред лика на Исус.
„В България е прието, че ако християнка реши да приеме исляма, то непременно има замесен мъж. И наистина в голям брой от случаите българките приемат мюсюлманската религия заради любовта. Все повече наши сънародници обаче сами избират да станат последователи на Мохамед, тъй като в исляма откриват упование и надежда. Откриват подкрепа и грижа“, обяснява още причини за ислямизацията у нас Гергана от София. И е категорична – групата им от млади българи християни, приели исляма, се увеличава всеки ден.

Боян Саръев воюва за Исус
Много са мюсюлманите, които искат да станат християни, твърди отец Боян Саръев. Той е убеден, че освен помохамеданчване, е в сила и обратна тенденция. Самият той е завършил школата на МВР, но от ченге се преквалифицира на свещеник и пред последните повече от 20 години връща към християнството населението на Източните Родопи.
Той е категоричен, че за да се самоопределят като българи, тези хора задължително трябва да минат към православното християнство. „На нас на Балканите генетически ни е заложено да бъдем православни християни. Тези протестантско-католически тенденции, американизирането на българската култура всъщност е денационализация. И ще доведе до абсолютен срив на българската нация в морален план, като национален дух и традиции. Моралът ще се срине. И българският народ окончателно и безвъзвратно ще се денационализира“, обяснява свещеникът.
Боян Саръев е убеден, че в Родопите върви изкуствен процес на ислямизиране на населението. „Изграждат се джамии, изпращат се студенти в арабските страни, финансират се поклонения в светите места Мека и Медина. Изобщо се изливат страшно много пари. И не толкова сред турското население, а сред българо-мохамеданското в тези райони. Целта е то да се асимилира и да се откъсне от българския си корен. Първоначалната цел е то да бъде отчуждено и противопоставено на останалата част от българския народ“, казва отец Саръев и се заканва да се бори докрай за Исус и християнството.
Автор: Десислава Георгиева

2 коментара:

  1. Няколко мои мисли към статията -
    Не е възможно някой да се откаже или да приеме някаква религия само и единствено, заради поведението на духовника на конкретната религия. Отговорите, които човек се налага да търси, са далече повече и не мисля, че се ограничават само с духовните лица.
    Хората по-трудно приеат исляма за разлика от другите религии, защото ограниченията, отговроността и задълженията са повече - един прост пример е петкратният намаз/молитва(петкратаната среща със Създателя), която трябва да се изпълнява всеки ден. Но пък от друга страна свободата и правата, които получава като личност, са повече и изпреварват своето време - например, пряката връзка със Създателя по всяко време и навсякъде без посредници, всяка жена има право на частна собственост, жената няма задължение да приема фамилията на мъжа си при сключвавне на брак, всеки има свобода да прави, каквото си иска и сам да носи отговорност на грешките си, които е направил, без да бъде натоварен с грешките на друг или на своите предци. Това се доказва с цитатате от Корана:
    "Няма принуждение в религията" (Коран,2:256)
    "Те са общност, вече отминала. Тяхно е онова, което са придобили, и ваше е онова, което вие сте придобили. И не ще бъдете питани какво те са извършили."(Коран, 2:134)
    "Това е само поучение за световете - за всеки от вас, който желае да е на Правия път." (Коран,81:27,28)
    И не на последно място - това, че някой е арабин или турчин, не го прави мюсюлманин. Това мисля, че се отнася и за всяка друга религия, не само за исляма. Човек, за да бъде еди-какъв си, трябва да има ясно съзнание и най-важното - свобода в своя избор.

    ОтговорИзтриване
  2. Поздравления за авторката за куража й да напише този материал,защото досега това беше тема-табу в бг обществото.Макар че има някои неточности,като се започне от термините 'помохамеданчване" и "ислямизация",защото и двете думи носят значението на насилствена смяна на религията.
    Аз мисля,че една от основните причини за откриването на пътя към Аллах,това е морала,който е в основата на религията ни,както и упованието,което предлага Исляма в трудни моменти от живота на даден човек.

    „И ако желаеше Аллах, щеше да ви стори една общност, но [така стори] за да ви изпита в онова, което ви е дарил. И надпреварвайте се в добрините!”/ Сура „Ел- Маиде”5:48/

    ОтговорИзтриване